Re: E46 by Warzyn SWAP m54b25

Regulamin forum
Podstawowe zasady galerii "Moje auto" :ok:

:bmw: 1. Wybieramy Model BMW tak by nadać prefiks wątku!

:bmw: 2. Galerię zakładamy po przywitaniu się w odpowiednim do tego dziale.

:bmw: 3. Galeria powinna zawierać krótki opis samochodu, np: wyposażenie, rozkodowany vin. Mile widziany opis przeszłości samochodu, planów modyfikacji i plany na przyszłość.

:bmw: 4. Galeria powinna zawierać zdjęcia, im więcej tym lepiej :cwaniak:

:bmw: 5. Staraj się unikać sytuacji pisania postu pod postem, chyba ze następny post dotyczy innego tematu, lub przedstawia nową informację.

:bmw: 6. Trzymaj się zasad kultury osobistej.

:bmw: 7. Instrukcje dodawania zdjęć znajdziecie tutaj: http://e46mania.pl/viewtopic.php?f=3&t=3

Generalna zasada ułatwiająca życie: "Jeśli nie wiesz jak się zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie".
Awatar użytkownika
Warzyn
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 500
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:35
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn SWAP m54b25

Post autor: Warzyn » 12 lis 2015, 18:18

To moja pierwsza galeria, mimo ze furmana jest w moim posiadaniu od kwietnia 2014r więc mam nadzieje, że nie będzie raziło w oczy :D

Auto kupiłem dosłownie na spontanie, ogólnie moim zamiarem było e46 w miarę najmłodsze, w dobrym stanie mechanicznym i blacharskim. Na wyposażenie uwagi szczególnej nie zwracałem uwagi, bo jak na pierwsze auto, sam fakt posiadania e46 to już coś :D
Jestem 3cim właścicielem, przede mną rok jeździła kobieta w Polce, a wcześniej u Dojczów. Auto nie ma jakiegoś srogiego wyposażenia, więc nie wiem nawet czy warto pokazywać kilka wierszy rozkodowanego winu, ale plany na mody są więc auto będzie doposażane o coraz to kolejne "graty":) Motornia tez za bardzo dupy nie urywa, bo jak później się okazało, silniki z serii "N" czyli jak mój n42 jest dość awaryjny jeśli chodzi o rozrząd i lubi chorować na błędy których nie da się w żaden sposób zlikwidować, chyba ze ktoś lubi wydać tyle ile wart jest swap na jakieś 2.8 :D Póki co narzekać nie mogę, nie psuje się, lata swoje, w trasie potrafię zejść do 5,5 a miasto przy dobrym humorze średnio 10-12l, a przeglądając historię błędów mogę stanowczo stwierdzić ze mam oryginalny przebieg - wtedy 169kkm :)

Auto po kupnie wyglądało tak:
Obrazek Obrazek


Na pierwszy rzut poszedł standardowy serwis, tj: olej 5w30 Midland, filtry paliwa kabinowy, oleju, powietrza. Kolejnym planem było ogarnięcie jakiś fajnych letnich fel, a okazja się trafiła na styling 68 z dobrymi gumami za grosze. Po skręceniu wyglądała wtedy tak:
Obrazek Obrazek


W kolejnym odstrzale poszły tylne tarczobębny na Rotingery - polecam firmę jak i szefa oraz klocki Boscha - tych akurat nie polecam bo pylą niemiłosiernie :zly: i uszczelka podstawy filtra oleju. Dodatkowo e46tka trafiła do serwisu BMW na odgrzybienie klimy, jak się poźniej okazało miałem zatarty kompresor i sypnięte sprzęgiełko elektromagnetyczne. Serwis wraz z nowym czynnikiem i odgrzybieniem wyniósł mnie 800 zł. Przy okazji wraz z szefem, który ma naprawdę ogromną wiedzę o silnikach BMW, przebadaliśmy wszystko impą i był zdumiony stanem technicznym tego silnika. Przy tym przebiegu przeważnie spotykał paździerze, a moja ma wręcz nominalne wykresy.
Obrazek
Obrazek


Nadeszła pora na drobiazgi:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jak widać listwy nie wyszły początkowo jak chciałem, i poszły do ponownego lakierowania. Różnica po 2gim malowaniu na duzy plus, bo zniwelowałem zaciek i mikroryski po papierze.
Auto do pewnego dnia było bezwypadkowe, jednak na parkingu w Motoparku facet tak blisko zaparkował, ze przy wyjeździe przetarł błotnik, zderzak, rysując przy okazji jedną felge, lusterko i zruszając kierunek. Za odszkodowanie zamówiłem fabrycznie nowy błotnik w kolorze, zderzak spolerowałem pasta a kierunek usztywniłem i jest dobrze :D Za resztę odszkodowania wrzuciłem zarówki Osram cool blue hyper no i jeden z najważniejszych modów czyli springi vogtlanda -50 -40. Efekty możecie zobaczyć niżej :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zderzaku nie robię, ze względu ze na tę porę często przycieram o krawężnik przy parkowaniu, a podobno da się do tylko spolerować.
W czasie wakacji postanowiłem znaleźć przyczynę wilgoci w podłodze, na miejscu tylnego lewego pasażera. Po wybebeszeniu całego środka z jednej strony cieszyłem się, ze podłoga jest cała, bez rdzy, więc tylko oczyściłem, jednakże gdzieś ta woda musiała się dostawać jednak - gąbkę suszyłem 2 tygodnie, a przy wyciąganiu wody było tyle, ze napełniłem pół żeliwnej brytfanny. Pianka mocno wchłaniała wodę, bo od zimy do środka lata tyle wody nagromadzić i jeździć z tym to masakra... Dodatkowo uszczelniłem boczne drzwi, gdyż po wyczytaniu po innych forach, woda może się przedostawać właśnie przez nie. Mimo starań bawarka dalej się moczy w środku, choć o wiele mniej jak teraz - przyczyna ? dalej nie wiem, może ktoś z was będzie wiedział, mile widziane każde pomysły :)
Korzystając z okazji rozbebeszenia środka zregenerowałem tunel i resztę plastików z konsoli, dorwałem także "podobno" rarytasowy schowek na okulary, który otwiera się z góry na dół, a nie jak klasycznie - klapka do góry jak od zapalniczki :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


W między czasie wpadły kolejne mody i remonty, podszybie było mocno sparciałe więc trzeba było się tym zająć. Trafiła nowa oem, do tego później tylne amorki wraz z poduszkami i osłonami no i korzystając z okazji pomalowałem zaciski na złoto i wrzuciłem custumową osłonę pod silnik, bo fabryczną gdzieś zgubiłem :P Zapomniałbym jeszcze o listwie progowej, a dokładnie klocku który zrobił wielką japę w niej :D Znalazłem za grosze w moim kolorze na miejscu, lecz nie ma co się chwalić, wymieniłem i wygląda tak jak powinno :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Powoli kończąc moją pierwszą część albumu, miesiąc temu wpadł nowy napinacz FEBI, oraz wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu ssącego na OEM, jednakże błąd dalej wywala. Rozrząd raczej przestawiony nie jest, chyba że minimalnie - nie ma z nim problemu, jednak gdy już błąd wywali to czuć lekki zamuł... Mimo to w serwisie gdzie robiłem początkowo auto, zalecono mi po prostu przymknąć oko, bo n42 ma dziwne "strzały" z tym czujnikiem, kasowanie błędu co jakiś czas w zupełności ma wystarczyć, gdyż żaden wykres po obadaniu inpą, disą nie wskazuje na to by był jakikolwiek problem. W zeszłą zimę auto delikatnie na zimnym buczało, ponownie było teraz, jak okazało się, nie było praktycznie płynu wspomagania :( Mimo prawie braku płynu,nie było czuć żadnych negatywnych skutków, a pompa pracuje nadal sprawnie. Wlałem Mobil1 320ATF.
W takim stanie toczy się do dziś :D

W planach:
-polerka kloszy przednich
-kiera multifunkcyjna
-ledowe oświetlenie w kabinie + schowkach
-radio na alpine w pomarańczowym podświetleniu, wiem że mało estetyczne ze względu na ramkę, ale bardziej funkcjonalne, a jak będę miał jakiś pomysł to w tą ramkę zamontuje cup/phone holder, i nie będzie tak w oczy waliło :D
-sporty i tu jest dylemat, tzn chciałbym znaleźć welurowe polifotwe spoty na sam przód, jednak to graniczy sie z cudem, skórzane to jedynie kremowe (zima/lato i tak mało przyjemne, jedyny plus to wygląd, bo auto stoi pod blokiem bez dachu nad głową) albo alcantara, jednak znaleźć z dzieloną kanapą, to porażka :(
-rozpórka przód
-dystanse 15-20mm na obie osie
-na wiosnę muszę zaopiekować się lakierem pod względem detalingowym jak i mechanicznym - w 2 miejscach zaczyna puchnąć delikatnie, a nienawidzę gdy jest rdza na aucie. Może wtedy poszłyby w lakier klamki i plastik z klapy bagażnika
-gdyby zostało trochę grosza to korzystając z okazji pobytu u lakiernika dorwałbym lotkę gotowa do lakierowania
-spróbować wykonać własnej roboty listwę usa na przód, tnąc tylną środkowa (podobno da się to wykonać i pasuje, trzeba tylko dobrze dociąć)

Jak widać lista modów jest duża, ale auto będzie u mnie przez dłuższy okres. Mody będą powoli ale mam nadzieje ze sukcesywnie dodawane :) Wiadomo ze serwis jest najważniejszy i będzie on wykonywany pierwszoplanowo, ale poki co jest wszystko zrobione.
Zapraszam do komentowania :) POZDROO!
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 21:10 przez Warzyn, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
eveneme
Administrator
Administrator
Posty: 808
Rejestracja: 02 lis 2015, 13:53
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 2003
VIN: WBAAS71040FY21859
Nadwozie: Sedan
Podziękował: 10 razy
Pomógł: 2 razy
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: eveneme » 12 lis 2015, 19:55

Zacna bawarka, fajny szczegółowy opis :) Autko z Trzcianki kupiłeś? Czy z powiatu Trzcianeckiego? Mieszkam niedaleko :) Powodzenia w eksploatacji i modach!
"W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. "

Awatar użytkownika
Warzyn
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 500
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:35
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: Warzyn » 12 lis 2015, 20:34

Stała na tych tablicach w Starogardzie Szczecińskim :D

Awatar użytkownika
Rajek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 06 lis 2015, 13:36
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: Rajek » 12 lis 2015, 23:07

Bardzo fajne autko :D Szerokości!

Awatar użytkownika
Warzyn
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 500
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:35
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: Warzyn » 12 lis 2015, 23:13

Dzięki i wzajemnie :D

Awatar użytkownika
eveneme
Administrator
Administrator
Posty: 808
Rejestracja: 02 lis 2015, 13:53
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 2003
VIN: WBAAS71040FY21859
Nadwozie: Sedan
Podziękował: 10 razy
Pomógł: 2 razy
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: eveneme » 13 lis 2015, 22:49

Jaki koszt czarnych nerek? Ja również takie zamierzam sobie kupić :D
"W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. "

Awatar użytkownika
Warzyn
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 500
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:35
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: Warzyn » 13 lis 2015, 23:18

Kupowałem rok temu za bodajże 155+przesyłka ale nie ma juz tego sklepu na allegro.
Znalazłem takie coś http://allegro.pl/grill-nerki-czarne-bl ... 25602.html ktore wygląda identycznie jak moje, zawiasy, 2częsciowe z osłonką na skrajnych rogach nerki. Jeśli masz w dobrym stanie, to polecam plastidipem obejcować 3-4 warstwy, nawet bez zdejmowania z maski. U mnie nerki były klejone na sylikon a metalowe zaczepy były wszystkie pogięte (brak oznak kolizji) więc nie cackałem się i wymieniłem na nowe i pasuje jak OEM :D

Awatar użytkownika
Warzyn
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 500
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:35
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: Warzyn » 15 lis 2015, 13:21

Na dniach wpadnie takie o to kółko :D jak na nowo obszytą, cena okazyjna :D
Obrazek

Awatar użytkownika
eveneme
Administrator
Administrator
Posty: 808
Rejestracja: 02 lis 2015, 13:53
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 2003
VIN: WBAAS71040FY21859
Nadwozie: Sedan
Podziękował: 10 razy
Pomógł: 2 razy
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: eveneme » 15 lis 2015, 15:21

Warzyn pisze:Na dniach wpadnie takie o to kółko :D jak na nowo obszytą, cena okazyjna :) :)
Obrazek
Ekstra, ja również szukam multifunkcyjnej kiery ale czekam aż bedzie jakas okazja, bo dość sobie wołają za nie :) Powodzenia w montażu.
"W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. "

Awatar użytkownika
Warzyn
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 500
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:35
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: E46 by Warzyn

Post autor: Warzyn » 15 lis 2015, 17:07

Montaż prosta sprawa, gdy nie chce się kombinować z guzikami :) Tempomatu nie mam, wiec odpada, a radio i tak planuje marketowe kupić, po głowie chodzi mi alpine cde-180 w pomarańczowym podświetleniu, które idealnie pasuje pod resztę, więc i kolejne kable odpadają :) Zostaje tylko odkręcenie starej, wypięcie poduszki, wsadzenie nowej na odpowiednich znakach, skręcić i finito :D
Dodam foty z montażu i jak siądzie w środku :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości