Zmiana skrzyni z 5 na 6b

Awatar użytkownika
Kordian91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 09 lip 2016, 00:43
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1999
Nadwozie: Coupe
Kontakt:

Zmiana skrzyni z 5 na 6b

Post autor: Kordian91 » 28 lip 2016, 22:41

Witam

Interesuje mnie temat zmiany skrzyni z 5 biegowej na 6 . Zaczne wsumie moze od tego ze generalnie chodzi mi o to aby uzyskac mniejsze obroty przy wyzszych predkosciach i co za tym idzie zyskac mniejsze spalanie w trasie. Pewnie jesli chodzi o skrzynie to w moim przypadku jesli posiadam E46 przed lift a skrzynia 6b jest z polifta to musial bym zmienic tez dwumas i docisk tak ?? a moze nizsze obroty przy wyzszej predkosci uzyskam zmieniajac dyfer ?? Orientuje sie ktos w takim temacie ?? jesli tak to jak to dokladnie wyglada ? co wymienic ? jakie koszta ??

Pozdrawiam :bmw:

Awatar użytkownika
eveneme
Administrator
Administrator
Posty: 811
Rejestracja: 02 lis 2015, 13:53
Lokalizacja: Piła
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 2003
VIN: WBAAS71040FY21859
Nadwozie: Sedan
Podziękował: 14 razy
Pomógł: 2 razy
Kontakt:

Re: Zmiana skrzyni z 5 na 6b

Post autor: eveneme » 28 lip 2016, 22:57

Koszta dość wysokie sprzęgło, dwumas, inne dociski, skrzynia, krótszy wał, dyfer
"W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. "

Awatar użytkownika
lukeu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 17 mar 2016, 23:08
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2003
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Kontakt:

Re: Zmiana skrzyni z 5 na 6b

Post autor: lukeu » 29 lip 2016, 16:43

Opłaca się kombionować? Wrzuć sobie lpg i zapomnisz o patrzeniu na obrotomierz, a spalanie będzie 2x niższe ;)

Awatar użytkownika
Kordian91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 09 lip 2016, 00:43
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1999
Nadwozie: Coupe
Kontakt:

Re: Zmiana skrzyni z 5 na 6b

Post autor: Kordian91 » 07 sie 2016, 20:37

No niby nie ma nic do gazu , a nawet uwazam ze gaz nie spowoduje zuzycia silnika ale po tym jak mialem w sedanie i silnik sie rozlecial to jakos tam mam obawy ze z moja coupe stanie sie to samo choc w sedanie byl nie najlepiej zamontowany i podzespoly typu wtryski byly do du**y . No ale w glowie gdzies tam jak by zostalo ze gazu nie wrzuce to silnik bedzie OK :D

Awatar użytkownika
morcine
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2016, 21:37
BMW: e46 330i touring
Rok produkcji: 2003
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Zmiana skrzyni z 5 na 6b

Post autor: morcine » 19 gru 2016, 22:16

przechodziłem przez to i nie jest to tak kolorowo, co potrzebne dokładnie

1. skrzynia 6b z silnika m54 ( może być nawet z e60 ), ważne aby skrzynia miała obie łapy ( pośrednia i główna z e46 ) jak nie mamy pośredniej pasuje z diesla 6b 320d e46
2. koło dwumasowe dedykowane do skrzyni 6b benzyna bo w kole mamy łożysko na wałek sprzęgłowy skrzyni. Pasuje też dwumas z diesla 6b ale jest cięższy o 4kg :(
3. tarcza sprzęgła dedykowana do skrzyni 6b benzyna lub diesel 6b dokładnie 320d, wieloklin i wymiary te same
4. docisk i siłownik sprzęgła zostaje ten sam
5. wybierak skrzyni tylko i wyłącznie do e46 6biegów BENZYNA - wybierak jak yeti prawie niedostępny ( z diesla 6b nie pasuje za krótki o 2cm)
6. wał dedykowany do skrzyni 6 biegów benzyna, pasuje też z smg 6b. Zadne inne kombinacje nie przejdą inaczej zrobi się kolekcja wałów ( taka jaką ja mam )
7. jak mamy dyfer z płaską flanszą to niestety do dedykowanego wału trzeba wymienić dyfer z flanszą typu grucha ( dostepne 2,93, 3.15, 3.38), seryjnie do skrzyni 6b montowany 3.15, nie polecam odkręcać czy przekręcać flanszy wału, śliska sprawa z kasowaniem luzu.

Finalny koszt imprezy około 2400zł

Spadek spalania na trasie 1,5-2l przy dyfrze 2,93

Dla tych co jeżdża dynamicznie i agrasywnie do zabiegu polecam kupić zużytą tarcze i obić ją kevlarem ( koszt około 170zł) + docisk z diesla e46 320d ale wersja 5b

Awatar użytkownika
HQ-Automotive
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 26 paź 2016, 15:00
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Zmiana skrzyni z 5 na 6b

Post autor: HQ-Automotive » 20 gru 2016, 17:07

Moim zdaniem to kompletnie nieopłacalne o czym może świadczyć powyższe wyliczenie Użytkownika, mieścisz się w kosztach około 2500zł ze wszystkim,a różnica w spalaniu minimalna, pomyśl kiedy się to zwróci. Zdecydowanie lepszą opcją jest lpg o ile robisz przebiegi rzędy 20k rocznie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość