swapik m43 -->m54/m52

Awatar użytkownika
Szymzi1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 lis 2017, 17:04
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2000
Nadwozie: Coupe
Kontakt:

swapik m43 -->m54/m52

Post autor: Szymzi1 » 13 lis 2017, 17:17

Witam bardzo serdecznie mam kilka pytan i zaczniemy z grubej rury a mianowicie jak to jest ze skrzynia biegów czy z m43 podejdzie bo raz sie kogoś pytałem i mówił że da rade ale nie jestem pewny jego wiedzy,jak to jest z wiązka duzo przerabiania i jak to z komputerem? Chodzi mi o taki swap zeby to jechało wiadomo zawieszenie trzeba troche zmienic no ale chyba na upartego da rade pojeździć na oryginalnym zawiasie

Awatar użytkownika
eveneme
Administrator
Administrator
Posty: 812
Rejestracja: 02 lis 2015, 13:53
Lokalizacja: Piła
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 2003
VIN: WBAAS71040FY21859
Nadwozie: Sedan
Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Kontakt:

Re: swapik m43 -->m54/m52

Post autor: eveneme » 13 lis 2017, 17:37

Najpierw to zapraszam do powitalni :)
"W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. "

Awatar użytkownika
Warzyn
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 500
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:35
Lokalizacja: Koszalin
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: swapik m43 -->m54/m52

Post autor: Warzyn » 17 lis 2017, 02:00

1. jak masz m43 to celuj w silniki m52, gdyż one tam samo jak m43 mają mechaniczny pedał gazu wiec nie przerabiasz tego elementu
2. wiązke najlepiej kupic z silnikiem, czyli kompletny osprzęt i wtedy tylko podmieniasz
3. co do skrzyni biegów to przy swapie z n42 na m54 podobno pasuje, rózni się tylko łapa skrzyni biegów i wybierak, ja nie kombinowałem i wziąłem skrzynie z m54 zeby miec wszystko p&p
4. jakbyś brał swap ze skrzynią gotową od m52 to musisz się uzbroić w wał i dyfer na dużą głowę (jak masz możliwość i ochotę do dyfry z automatu są krótsze i można fajne wyniki do setki wyciskać, tyle ze kosztem prędkości maksymalnej oraz komfortem jazdy czyli ciągłym wajchowaniem drążkiem skrzyni biegów)
5. same zawieszenie zostaje te same, z elementów amortyzujących to tylne amortyzatory pasują, zmienić jednak warto amorki przednie i komplet spręzyn pod r6 lub jak kto woli - gwint pod r6 oraz heble na większe gdyż różnica około 20 milimetrów robi jednak swoje i nikt nie zarzuci Ci druciarstwa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość