WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Awatar użytkownika
Wojtas093
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 24 lut 2016, 23:15
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Kontakt:

WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Post autor: Wojtas093 » 26 lut 2016, 23:26

Witam dziś przedstawiam poradnik który nie jednemu z Was może się przydać - wspomóc przy wymianie tej części , z góry uprzedzam że jest trochę rozbierania, aby się do niego dostać, ale naprawdę można to zrobić samemu,ja wymieniałem z kolegą.
Z góry też dziękuje Administrowi forum : ,,eveneme,, , bo to za Jego pozwoleniem dodaje ten post ponieważ wybaczcie, ale nie pamiętam jaki klucz do jakiego elementu jest potrzebny, aby odkręcić daną część, ale myślę że wykonane przeze mnie zdjęcia przydadzą się Wam.
Do rzeczy :

SEPARATOR OLEJU - ODMA
WYMIANA W SILNIKU 316i 1.8 116KM / N42B18A /

OBJAWY :
- Jasny szlam osadzający się na bagnecie, który nie znika nawet po dłuższej trasie.
- Szlam pod korkiem wlewu oleju, w niewielkiej ilości i tylko po krótkich trasach.
- Zarzucanie oleju przez korek wlewu nawet jak jest zamknięty zdarzające się w zimie.

NARZĘDZIA POTRZEBNE DO TEJ OPERACJI :
- śrubokręt płaski
- klucze nasadowe i przedłużki - 6mm, 10mm, 13mm, 16mm, 19mm
- torx, kilka rozmiarów

CZYNNOŚCI (PRZEDSTAWIONE NA ZDJĘCIACH) :

!!! NAJWAŻNIEJSZE !!! ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR !!!

Obrazek
DEMONTUJEMY WSZYSTKIE OSŁONY - PLASTIKOWE, FILTR POWIETRZA , FILTR KABINOWY - WRAZ Z CAŁYM WKŁADEM TAM GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

Obrazek
PO DEMONTAŻU WSZYSTKICH PLASTIKÓW OSŁON - MAMY TAKI OTO WIDOK
Obrazek

Obrazek
PRZYSTĘPUJEMY DO DEMONTAŻU WTRYSKIWACZY - PO ODKRĘCENIU OSTROŻNIE CIĄGNIEMY DO GÓRY

Obrazek
WTRYSKIWACZE WYCIĄGNIĘTE

Obrazek
PRZED DEMONTAŻEM KOLEKTORA SSĄCEGO - UWAŻAMY NA WTRYSKIWACZE ABY ICH NIE USZKODZIĆ
- KOLEKTOR CIĘŻKO GO ZDEMONTOWAĆ A CO DOPIERO ZAMONTOWAĆ GDYŻ POSIADA WYCIĘCIA NA SKRZYNKĘ ŁĄCZĄCĄ SIĘ Z SEPARATOREM. ABY ZDEMONTOWAĆ KOLEKTOR NALEŻY TAKŻE ODKRĘCIĆ DWIE ŚRUBY OD SPODU BEMKI - TRZEBA NAJPIERW ZDEMONTOWAĆ OSŁONY DOLNE SILNIKA I SKRZYNI ABY SIĘ DO TYCH ŚRUB DOSTAĆ

Obrazek
PO DEMONTAŻU KOLEKTORA MAMY OTO TAKI WIDOK

Obrazek
KOLEKTOR SSĄCY

Obrazek
SEPARATOR ZNAJDUJĘ SIĘ W TYM ,,PLASTIKU'' SKRZYNCE ZAZNACZONE NA ZDJĘCIU NA CZERWONO

Obrazek
I OTO NASZ SEPARATOR - JAK WIDAĆ MÓJ NIE BYŁ WYMIENIANY OD NOWOŚCI JAK TYLKO BECIA WYJECHAŁA Z SALONU :/

Obrazek
A TAKIE OTO MASEŁKO POWSTAJE NA SKUTEK NIE WYMIENIANA CZĘŚCI NA CZAS - I ODMA ZATYKAŁA SIĘ

ZALECA SIĘ WYMIANĘ SEPARATORA CO DWA LATA - TAK DOWIEDZIAŁEM SIĘ Z SERWISU BMW WRAZ PRZY WYMIANIE OLEJU

POWODZENIA ŻYCZĘ I POZDRAWIAM :cwaniak:

Awatar użytkownika
Warzyn
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 500
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:35
Lokalizacja: Koszalin
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Kontakt:

Re: WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Post autor: Warzyn » 27 lut 2016, 11:23

Świetny tutorial :)

Awatar użytkownika
Wojtas093
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 24 lut 2016, 23:15
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Kontakt:

Re: WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Post autor: Wojtas093 » 27 lut 2016, 14:37

Warzyn pisze:Świetny tutorial :)
Dzięki :cwaniak:

Awatar użytkownika
eveneme
Administrator
Administrator
Posty: 812
Rejestracja: 02 lis 2015, 13:53
Lokalizacja: Piła
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 2003
VIN: WBAAS71040FY21859
Nadwozie: Sedan
Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Kontakt:

Re: WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Post autor: eveneme » 27 lut 2016, 16:21

Super. Przyklejam :)
"W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. "

Awatar użytkownika
kryniu114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 2017, 14:22
BMW: e46 316i 115 km
Rok produkcji: 2002
VIN: WBAAY31040KP09951
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A +

Post autor: kryniu114 » 22 mar 2017, 15:27

Witam temat bardzo pomocny dla tego który robi to pierwszy raz.
Ja wpadłem na dobry jak myślę pomysł i zrobienie tego małym kosztem.

Ponieważ wsadzanie oryginalnych przewodów do odmy trochę kosztuje a
zamienniki mogą być kiepskie postanowiłem ze wszystkie przewody zostaną zastąpione
przewodami gumowymi paliwowymi ( duża dostępność i rożne rozmiary ) cena śmieszna.

Żeby to zrobić musimy odzyskać króćce ze starych przewodów te wpinane na ( klik )
Trzeba je tylko naciąć nożykiem i ściągnąć stare przewody .Nowe wężyki u mnie zdaje się że były to rozmiar 16 i 18 mm podgrzewamy nad świeczką i naciągamy (Robimy to z dala od :bmw: ) .Następnie wpinamy do odmy prócz jednego tego który łączymy z kolektorem ssącym u góry,strasznie utrudnia zakładanie kolektora a spokojnie można go założyć po skręceniu.
Odmę wyczyściłem dimerem możecie użyć innego płynu np. do mycia maszyn bud.itp. i wrzątkiem do tego jeszcze sprężone powietrze i odma jak nowa

W kolektorze od dołu dwie śrubki które były czyli (torxy) zmieniłem na zwykłe sześciokątne 10 kluczyk ponieważ nie miałem
takiego torxa na grzechotkę a odkręcenie go zwykłym torxem to masakra.
Przy okazji możemy zmienić uszczelki kolektora ok 50 zl.

Podczas montażu żeby uniknąć później problemu przewody elektryczne od kolektora ssącego lepiej gdzieś przywiązać drucikiem
później nie da się ich wyciągnąć i trzeba wszystko rozkręcać.
To chyba wszystko kilka stówek w kieszeni a jak będę wiedział jak się tu wrzuca fotki to parę dodam pozdrowionka

Awatar użytkownika
kryniu114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 2017, 14:22
BMW: e46 316i 115 km
Rok produkcji: 2002
VIN: WBAAY31040KP09951
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Post autor: kryniu114 » 22 mar 2017, 15:39


Awatar użytkownika
kryniu114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 2017, 14:22
BMW: e46 316i 115 km
Rok produkcji: 2002
VIN: WBAAY31040KP09951
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Post autor: kryniu114 » 22 mar 2017, 15:41


Awatar użytkownika
kryniu114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 2017, 14:22
BMW: e46 316i 115 km
Rok produkcji: 2002
VIN: WBAAY31040KP09951
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Post autor: kryniu114 » 22 mar 2017, 15:44


Awatar użytkownika
lukeu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 17 mar 2016, 23:08
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2003
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Kontakt:

Re: WYMIANA SEPARATORA OLEJU (ODMA) N42B18A

Post autor: lukeu » 30 maja 2017, 15:28

Demontaż kolektora w opisany sposób wystarczy do wymiany czujnika wału korbowego? Widziałeś go tam podczas wymiany odmy? :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość